Daar zijn we weeer... - Reisverslag uit Finestrat, Spanje van Sanne dool - WaarBenJij.nu Daar zijn we weeer... - Reisverslag uit Finestrat, Spanje van Sanne dool - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weeer...

Door: sannevddool

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Mei 2012 | Spanje, Finestrat

Hallo allemaal,

Hier ben ik dan samen met Marc... Deze keer schrijf ik dus niet alleen m'n eigen verslag, maar met een beetje hulp...

Vorige week zondag begon de vakantie... met heel de familie opgestaan om 4 uur. Mama had lekkere broodjes gemaakt, Amor zat nog een beetje bij te komen van het feit dat ze maar 4 uurtjes had geslapen en ik zat heerlijk te stuiteren want ik ga op vakantie.

Ik was dus daarom ook de gene die naar schiphol reed. Aangekomen op Schiphol, alles inchecken. Dat ging ook niet helemaal zonder slag of stoot aangezien we onze surfspullen in een golftas hadden gedaan en toch als normale bagage hadden geboekt (netjes na gevraagd bij de klantenservice van transavia). Na wat heen en weer gekibbel rond half 6 konden we door lopen, security check en lekker van een bakkie koffie genieten.

Met een bakkie koffie in ons hand liepen we door naar de Gate, daar kwamen we er achter dat we jammer genoeg niet naast elkaar zaten. Agh... we zaten achter elkaar, ook niet verschrikkelijk.

Ik zelf zat naast een leuke engelse man die in Spanje woont en werkt bij een bank en we hebben af en toe gekletst en het was erg gezellig. Marc zat naast een oud vrouwtje van 85 jaar oud maar helemaal bij de tijd, Iphone 4s op zak een koffer van 27 kilo en lekker zelf een klein weekie op stap, respect! Conclusie voor dat we het wisten stonden we op Alicante airport.

Hup de koffers pakken, onze gezellige mensen stonden nog even met ons na te kletsen, oude vrouwtje geholpen met d'r koffer aangezien ze nog kleiner was dan dat ik ben en een koffer van 27 kilo bij d'r had. En daar stonden me Pa en Erna te wachten om ons naar het huis te brengen.

Aangekomen in ons huis, zijn we lekker een korte broek aan gaan trekken en even in het zonnetje gaan zitten. Later hebben we de scooter gepakt om even bij een vriend van ons een drankje te gaan doen. Op dat moment realiseerde we hoe vreemd het was dat we rond 12 uur al lekker in de bloed hete zon liepen terwijl we nog geen 5 uur daar voor net het vliegtuig instapte in het koude nederland.

Na wat hebben gedronken te hebben zijn we weer terug gegaan om ons klaar te maken voor het avond eten.. we hebben lekker makkelijk gewokt...en om 8 uur was het voor ons kinderbedtijd want we waren kapot!!

Volgende dag.....

De dag van het kite in Denia... Na het ontbijt hebben wij voorzichtig onze spullen gepakt. Om half 12 zaten wij in de auto op weg naar Denia, eenmaal aangekomen waren we allemaal zoekende naar het ideaale plekje om te kunnen surfen, dit bleek pal naast de haven te liggen. En wat een plek, kniediep hoogte,geen badgasten, kortom ideaal. Alleen de wind bleef uit, na een drankje en een uur te hebben gewacht kwam de wind opzetten...en hoe, tot zeker een dikke 25 knopen. Snel alles optuigen en gaan me die banaan. Sanne heeft ook eventje aan de kite gehangen, maar ze heeft ook een keer fors moeten lopen, omdat ze ver afdreef. Daarne heeft Marc 2 uur lang de boy kunnen uithangen. Van sprongen, harde landingen en crashes heeft die gozer zich pirma vermaakt. Echter hoe snel de wind ook kwam opzetten, zo was die ook zo weer weg. Heel apart was dat. 2 spaans belgische gasten legde uit dat als je op deze plek surft, heel goed in de gaten moet houden of de wind draait. Zo ja, dan stoppen. Ze gaven ons de tip om het ook eens in Olivia te proberen.

Nadat we gekite hadden hebben we bij een onwijs leuk tentje gegeten, het was niet alleen lekker maar ook heeeeeel veeeeel!!! We hadden 5 voorgrechten zoals... mosselen, gemixde vis, soort meel balletjes, capparcio, witlof met mostert dressing tonijnvis en paprika... Daarna ons hoofdgrecht een mega pan paella!!

Met een vollebuik gingen we terug naar huis!

Eenmaal thuis kwamen we er achter dat we onwijs verbrand waren, tja wie niet smeert moet op de blaren zitten hahaha...

Tot de volgende reisverslag!!!

Liefs, Sanne&Marc

Kussiieee