Road Trip naar Frankrijk - Reisverslag uit Les Salles-sur-Verdon, Frankrijk van Sanne dool - WaarBenJij.nu Road Trip naar Frankrijk - Reisverslag uit Les Salles-sur-Verdon, Frankrijk van Sanne dool - WaarBenJij.nu

Road Trip naar Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Juli 2012 | Frankrijk, Les Salles-sur-Verdon

''Eindelijk!'' Dat was de eerste uitspatting van Marc toen hij thuis kwam van zijn laatste dag werken. Hij heeft keihard gewerkt en heeft het dus ook zeker wel verdient.

Nadat we alles 3x gecheckt hadden zijn we vertrokken naar Frankrijk! Het enigst wat we nog moesten doen is even tanken. Met een volle tank en veel goede moed gingen we rijden. Rond 20.45 vertrokken we nu echt, op een wel verdiende vakantie.

We reden met een redelijk mooi maar benauwd weertje weg maar eenmaal in Belgie begonnen de hemel open te breken en brak de hel los. De hemel brak open en je zag geen hand voor ogen. Omdat we beiden moesten plassen zijn we snel de weg af gegaan. We zijn na de plas pauze om gewisselt, zelf vond ik het een beetje eng worden, want je zag echt helemaal niets meer. Ondanks dat ik naast Marc zat heb ik toch een paar keer klamme handjes gekregen doordat we door de regen amper iets konden zien en doordat de wegen in Belgie zwaar slecht zijn met gaten en onwijs veel Aqua plaining.

Rondt 00.15 waren we 30 km verweiderd van luxenburg en konden we even goedkoop tanken namelijk voor €1,39 dit moeten ze ook maar in nederland gaan doen!

Maar ondanks dat we dus een kleine vertraging hadden was het nog maar 9 uur en 865 km rijden.

File, tuurlijk dit is niet te vermeiden, Ik heb ondertussen 3 uurtjes liggen pitten van 12 tm 3 uur snachts, We rijden ondertussen al een tijdje op de Tol weg, dit is ook wel te merken omdat we eindelijk een beetje normale gangbare wegen hebben. Marc was dus al een tijdje aan het bikkelen. Hij wordt vermaakt door de CD van Belle en het beest de musical op de achtergrond.

Ondertussen hebben we ook de volgende verbazingen ondervonden: We zijn tot nu toe de enigste Toyota Aygo hahha! Wij en onze ideeen, waar zijn we aan begonnen maar klagen mogen we niet want we rijden nogsteeds met de tank van luxenburg en er zijn pas net 2 streepjes af. Trots tuft me lieve carretje door en ook best zuinig. Marc zucht steeds dat de file nu wel voorbij mag zijn en we zijn maar een beetje aan het raden wat er evt. gebeurd kan zijn en of er uberhaupt wel wat aan de hand is. Mensen C'est La Vie het is vakantie!! Het is ondertussen nog maar 560 km en 6.15 minuten rijden.

Grenoble, We rijden net weg van het tankstation bij grenoble net na de tolweg. We zijn best trots op dat kleine auto want hij heeft 625 km op een volle tank gereden, er zat ook nog maar 2 liter in toen we bij het tankstation aankwamen. Weer een prestatie voor me kleine autotje. Marc is verder gegaan aan de berg etappe de laatste loodjes voordat we aankomen bij de camping.

• 29 Juli 2012 - 20:04

Anne:

Hele fijne vakantie!
    geniet ervan jullie hebben het verdiend!
    ik ga weer aan het werk..
    doe iedereen de groeten
    liefs Anne

• 31 Juli 2012 - 14:08

Manon ( DieHard ):

Lijkt me echt geweldig zo'n roadtrip!
    Geniet van jullie vakantie!!!!